Шановні відвідувачі! Вітаю Вас на сторінках мого блогу. Веб-ресурс створений з метою висвітлення власного досвіду.

Виховна робота

Подорож на станцію «Казкова»
Мета: навчати переказувати казку; розвивати уяву та мовлення; виховувати любов до казки.
Обладнання: малюнки, вірші.
ХІД
I.                   Організаційний момент
Вихователь: 
Добрий день, усіх вітаєм.
Раді бачити тут вас.
А тепер скажіть, будь ласка,
Що чекаєте від нас?
Добрий день, вітаєм вас.
Настає дозвілля час.
II.                Повідомлення теми й мети. Казка  скарбниця народної мудрості.
Сьогодні ми зібралися тут всі разом для того, щоб побувати в гостях у казки.
Діти наші, не зівайте.
Добру казку починайте.
В казку вирушим всі разом,
Перешкоди всі пройдем.
А хто буде сумувати,
Із собою не візьмем.
III. Основна частина
Діти дуже люблять слухати казки, а дорослі з великим задоволенням розповідають, читають їх дітям. Казка жила, живе і вічно буде жити. Вона буде існувати стільки, скільки будуть жити люди.
Казка буває сумна і весела, казка навчає нас розуму, висміює ледачих і хвальків. Дарує щедрість, багатство хорошим людям.
Тому сьогодні ми допоможемо нашим дітям побувати у казці. Ще раз перегорнемо сторінки улюблених книжок, зустрінемося із улюбленими героями і, звичайно, побачимо, як, у котрий раз, добро перемагає зло.
Сьогодні ми казку до нас запросили,
Щоб бачити її і слухати гуртом.
А казка у лісі десь там заблудилась,
Давайте її погукаєм разом.
– Діти, я , навіть, не запитую, чи любите ви казки. Звичайно, любите. У кожного з вас є любима казка. Я порахую до 5, а потім плесну в долоні, а ви кожен назвіть свою казку.
Чудово! Яке розмаїття!
– Ви знаєте, діти, сьогодні на нашу станцію повинні були з’явитися казкові герої. Але я поки що бачу, що тут на станції з’являвся тільки листоноша Пєчкін і приніс багато телеграм на адресу нашої станції.
– Цікаво. Хто ж їх надіслав? Діти, допоможіть прочитати.
( Діти читають телеграми )
Дуже засмучена. Мишка розбила яєчко, прийти не зможу.   Курочка Ряба.
З’їв семеро козенят. Болить живіт.   Вовк.
Від дідуся втік, від бабусі втік, а лисичка відпускати не хоче.   Колобок.
Ніяк не витягнемо ріпку, тому прибути не зможемо.   Дід, баба. Внучка.
– Діти, я вважаю, що причини поважні. Ну нічого. Не будемо сумувати. А будемо розважатись. З казкою завжди весело.
Дзвени, дзвени, мій дзвонику
Дзвени гучніш, гучніш.
І всім, хто любить казку,
Допоможи скоріш.
1. Відгадайте казкові загадки від
Любі діти, коли йшла,
По дорозі це знайшла.
Це хатинка невеличка,
Ми у казці….                         (“Рукавичка”)
Від цієї булави
Змій позбувся голови.
Прагне хлопчик буть хоч трошки
Схожим на ….                       (“Котигорошка “)
Хто до нас прийшов на свято,
Вередливий та пихатий?
Вередлива то коза
Ми у казці ….                                    (“ Дереза”)
Хто на гусячих крилятах
Прилетів до мами й тата,
Був міцний. Бо їв кулешик.
Це відомий всім ….              (“ Телесик”)
На голову глечик лисиця наділа,
Мерщій до річки поспішила,
Скоріше глечика сварити, у річці жартуна втопити.
І не подумала лисиця.
Що і сама може втопиться.      (“ Лисиця і глечик”)
Сидить півник на печі.
Їсть смачненькі калачі.
Тут лисичка прибігає.
Мерщій півника хапає.
Біжить котик рятувати,
В лисиці півника забрати.      (“ Котик і півник”)
Знайшов півник колосок,
Змолов борошна мішок.
Спік негайно у печі
Пиріжки та калачі.
Мишенят не пригощав,
Бо жоден з них не помагав.    (“ Колосок”)
2. А зараз хочеться перевірити, чи добре ви запам’ятали пісні та притчі наших героїв.
–  Яку пісеньку співав Колобок?
–  Яку пісеньку співала мама-коза, коли поверталася з лісу додому?
–  Як гукала свого сина Івасика-Телесика мати?
–  Як кликав Півник на допомогу Котика?
–  Як просив Івасик - Телесик гусеняток?
–  Як відказувала Коза-дереза, коли сиділа в заячій хатці?
3. ”Скільки героїв – назвіть”. Такий конкурс пропонує Дюймовочка.
– Кого зустрів Колобок у лісі?
– Кого спіймав солом’яний бичок ?
– Скільки тварин тягло ріпку ?    (3)
– Кого перелякав Пан Коцький?
– Хто жив у рукавичці?
– Хто вимагав від Кози-дерези покинути зайчикові хатку?
4. “ Яка кінцівка у казки?” Хоче дізнатись Івасик Телесик.
– Хто вигнав мишенят Круть і Верть із-за столу?
– Хто вигнав козу-дерезу із зайчикової хатки?
– Хто їв пиріжки у казці “ Колосок”?
– Хто розтанув на сонці у казці “ Солом’яний бичок”?
– Яку винагороду одержало гусеня у казці “ Івасик-Телесик”?
5. Відгадайте загадки і скажіть, у якій казці відгадка є головним героєм.
Хоч у нього й шуба є,
Та як холод настає,
Він не їсть, тоді й не п’є,
І не ходить, й не гуляє,
А у лігво спать лягає.   (Ведмідь)
Я руда, низького зросту,
Хитра я і довгохвоста.
На курей я вельми ласа –
В них таке смачненьке м’ясо.
Вовку-брату я сестриця.
А зовуть мене ….   (Лисиця)
Гострі кігті має –
В подушки ховає.
Лазить все на плотик.
А зоветься …             (Котик)
Має клешні й довгі вуса.
Я і сам його боюся,
Бо щипає, мов гусак,
Ну а звуть щипаку …. (Рак)
Пар довгих вушок.
Сіренький кожушок.
Скорий побігайчик,
А зоветься … (Зайчик)
В лісі є кравець чудовий,
шиє звірам він обнови.
Для ведмедів кожушки, для лисички – сорочки.
Для куничок – рукавички,
А для білочок – спіднички.
Зайцю – валянки на лапки,
І собі пошив піджак.
Хто кравець такий …. (Їжак).
Фізкультхвилинка.
6. “ З якої казки ці герої?”  робота з ілюстраціями до казок.
7. “ Чи уважні ви читачі”. Питання для кмітливих.
–  На яку геометричну фігуру схожий колобок?     (Коло)
–  Яким по порядку вліз у рукавичку Ведмідь?   (Сьомим)
–  З якого посуду пригощав журавель лисичку ?   (Глечика)
–  Що пік півник у казці “ Колосок”?   (Пиріжки)
–  Скільки звірів упіймав бичок?   (4)
–  На якому дереві заховався Телесик?   (Дуб)
–  Скільки діб летіла булава Котигорошка?   (12)
8. Розв’язування кросворда.
9. Скласти казочку, продовжити казку.
Заключне слово учителя.
Казка – це дитинство людства і його мудрість. Читайте і слухайте казки, легенди, пісні. Вивчайте казки і переказуйте. Нехай вони ідуть по світу, нехай живуть серед нас і після нас, хай виховують нас і вчать, як треба жити по правді.
Казок на світі є багато.
І веселих , і сумних.
То ж чи можемо
Прожити ми без них?
Не можем без казки у світі ми жити,
Бо казка нас вчить, як потрібно дружити,
Як зло подолати, як хитрих провчити.
Як чуйних і добрих, й сміливих любити.
Як добре, що казка усіх нас зібрала,
Дорослих і діток разом поєднала.
Гукайте іще нас з собою в мандрівку –
Ми знову прийдемо до вас на підтримку.
Підсумок. Сьогодні, я, думаю. Всім було цікаво і весело.  Ми пригадали наші знайомі казки, героїв. Але час повертатися з мандрівки.
Всі разом казки згадали.
Гостям нашим показали.

Всі разом:    
От і казочці кінець.
А хто слухав – молодець!



Подорож на станцію «Казкова»
Мета: навчати переказувати казку; розвивати уяву та мовлення; виховувати любов до казки.
Обладнання: малюнки, вірші.
ХІД
I.                   Організаційний момент
Вихователь: 
Добрий день, вітаєм вас.
Настає дозвілля час.
II.                Повідомлення теми й мети. Казка  скарбниця народної мудрості.
Сьогодні ми зібралися тут всі разом для того, щоб побувати в гостях у казки.
Діти наші, не зівайте.
Добру казку починайте.
В казку вирушим всі разом,
Перешкоди всі пройдем.
III. Основна частина
Діти дуже люблять слухати казки, а дорослі з великим задоволенням розповідають, читають їх дітям. Казка жила, живе і вічно буде жити. Вона буде існувати стільки, скільки будуть жити люди.
Казка буває сумна і весела, казка навчає нас розуму, висміює ледачих і хвальків. Дарує щедрість, багатство хорошим людям.
Тому сьогодні ми допоможемо нашим дітям побувати у казці. Ще раз перегорнемо сторінки улюблених книжок, зустрінемося із улюбленими героями і, звичайно, побачимо, як, у котрий раз, добро перемагає зло.
Сьогодні ми казку до нас запросили,
Щоб бачити її і слухати гуртом.
А казка у лісі десь там заблудилась,
Давайте її погукаєм разом.
– Діти, я , навіть, не запитую, чи любите ви казки. Звичайно, любите. У кожного з вас є любима казка. Я порахую до 5, а потім плесну в долоні, а ви кожен назвіть свою казку.
Чудово! Яке розмаїття!
– Ви знаєте, діти, сьогодні на нашу станцію повинні були з’явитися казкові герої. Але я поки що бачу, що тут на станції з’являвся тільки листоноша Пєчкін і приніс багато телеграм на адресу нашої станції.
– Цікаво. Хто ж їх надіслав? Діти, допоможіть прочитати.
( Діти читають телеграми )
Дуже засмучена. Мишка розбила яєчко, прийти не зможу.   Курочка Ряба.
З’їв семеро козенят. Болить живіт.   Вовк.
Від дідуся втік, від бабусі втік, а лисичка відпускати не хоче.   Колобок.
Ніяк не витягнемо ріпку, тому прибути не зможемо.   Дід, баба. Внучка.
– Діти, я вважаю, що причини поважні. Ну нічого. Не будемо сумувати. А будемо розважатись. З казкою завжди весело.
1. Відгадайте казкові загадки:
Любі діти, коли йшла,
По дорозі це знайшла.
Це хатинка невеличка,
Ми у казці….                         (“Рукавичка”)
Хто до нас прийшов на свято,
Вередливий та пихатий?
Вередлива то коза
Ми у казці ….                                    (“ Дереза”)
Хто на гусячих крилятах
Прилетів до мами й тата,
Був міцний. Бо їв кулешик.
Це відомий всім ….              (“ Телесик”)
2. А зараз хочеться перевірити, чи добре ви запам’ятали пісні та притчі наших героїв.
–  Яку пісеньку співав Колобок?
–  Яку пісеньку співала мама-коза, коли поверталася з лісу додому?
–  Як гукала свого сина Івасика-Телесика мати?
–  Як відказувала Коза-дереза, коли сиділа в заячій хатці?
3. ”Скільки героїв – назвіть”. Такий конкурс пропонує Дюймовочка.
– Кого зустрів Колобок у лісі?
– Скільки тварин тягло ріпку ?    (3)
– Хто жив у рукавичці?
4. “ Яка кінцівка у казки?” Хоче дізнатись Івасик Телесик.
– Хто вигнав мишенят Круть і Верть із-за столу?
– Хто вигнав козу-дерезу із зайчикової хатки?
Фізкультхвилинка.
5. Відгадайте загадки і скажіть, у якій казці відгадка є головним героєм.
Хоч у нього й шуба є,
Та як холод настає,
Він не їсть, тоді й не п’є,
І не ходить, й не гуляє,
А у лігво спать лягає.   (Ведмідь)
Я руда, низького зросту,
Хитра я і довгохвоста.
На курей я вельми ласа –
В них таке смачненьке м’ясо.
Вовку-брату я сестриця.
А зовуть мене ….   (Лисиця)
Пар довгих вушок.
Сіренький кожушок.
Скорий побігайчик,
А зоветься … (Зайчик)
6. “ З якої казки ці герої?”  робота з ілюстраціями до казок.
7. “ Чи уважні ви читачі”. Питання для кмітливих.
–  На яку геометричну фігуру схожий колобок?     (Коло)
–  Яким по порядку вліз у рукавичку Ведмідь?   (Сьомим)
–  З якого посуду пригощав журавель лисичку ?   (Глечика)
–  На якому дереві заховався Телесик?   (Дуб)
9. Робота в парах. Продовжити казку.
Заключне слово учителя.
Казка – це дитинство людства і його мудрість. Читайте і слухайте казки, легенди, пісні. Вивчайте казки і переказуйте. Нехай вони ідуть по світу, нехай живуть серед нас і після нас, хай виховують нас і вчать, як треба жити по правді.

Казок на світі є багато.
І веселих , і сумних.
То ж чи можемо
Прожити ми без них?
Не можем без казки у світі ми жити,
Бо казка нас вчить, як потрібно дружити,
Як зло подолати, як хитрих провчити.
Як чуйних і добрих, й сміливих любити.
Як добре, що казка усіх нас зібрала,
Дорослих і діток разом поєднала.
Гукайте іще нас з собою в мандрівку –
Ми знову прийдемо до вас на підтримку.
Підсумок. Сьогодні, я, думаю. Всім було цікаво і весело.  Ми пригадали наші знайомі казки, героїв. Але час повертатися з мандрівки.
Всі разом казки згадали.
Гостям нашим показали.
Всі разом:    
От і казочці кінець.
А хто слухав – молодець!







Тема: «Святий Миколай, нас оберігай»

Мета: навчати готувати подарунки до Дня святого Миколая, розвивати творчі здібності дітей, дрібну моторику, посидючість і мислення; виховувати любов до української мови, рідного краю.
Обладнання: малюнки, вірші, пряники, харчові фломастери.
 
Хід
I.                   Організаційний момент
 
Через поле, через гай 
Йде до діток Миколай. 
У білесенькій торбинці 
Він для всіх несе гостинці.
 
Діти, сьогодні в нас виховна година творчості. Вона буде цікава і весела. Приготуйтесь, будь ласка, уважно слухати і, при потребі, допомагати мені.

     ІІ. Оголошення теми і мети виховної години

Про кожне свято можна говорити багато цікавого. Але сьогодні ми зупинимось лише на одному із них ─ День святого Миколая. Це свято ми відзначаємо у грудні.
Сьогодні ми будемо вчитися готувати подарунки до Дня святого Миколая своїми руками. Наша година творчості називається «Святий Миколай, нас оберігай».

     III. Основна частина.

Вихователь.
19 грудня в сиву давнину український народ відзначав день Святого Миколая. Цей день був особливо урочистим. Вважалося, що цей святий є захисником усіх бідних і знедолених. Та найбільше його вшановували діти, для яких він був почесним охоронцем.
Здавна в Україні до цього дня було прийнято добре готувались. Ввечері Миколай заходив до оселі з подарунками. Якщо діти спали, Миколай клав подарунки їм під подушку.
Вручаючи кожному окремо гостинець, Святий Миколай згадував усе те добре, що зробила дитина протягом року, і соромив за нечемні вчинки, ще й клав різочки для неслухняних дітей. Відтак діти свято вірили в існування цього доброго захисника і намагалися не гнівити Святого Миколая, який знає про все.
Крім того, в школах влаштували цікаві вистави, де головною дійовою особою був Святий Миколай.

Читання легенди «Дитинство Святого Миколая»

Дуже давно жив у місті Мирах, у Малій Азії хлопець Миколай. Нічого не бракувало малому Миколі: ні гарної одежі, ні смачної їжі. Та коли він виходив із свого гарного будинку і бачив, як убого живуть сусідські діти, серце його завмирало. Був у Миколи старий учитель, який учив його молитися, читати і писати. Одного разу читав він разом з учителем Святе Письмо, а було там написано: «Коли ти робиш добро іншому, то нехай твоя правиця не знає, що робить лівиця…» Хлопчик роздавав свої харчі, дрова, взуття бідним людям, робив подарунки дітям.
А коли Миколай виріс, то став священиком і все своє добро роздав бідним. Скрізь чинив тільки добро. За це Бог дав йому силу творити ще більше добра.
Коли він помер, то церква зарахувала його до святих. А тепер діти моляться до Святого Миколая, щоб він допоміг їм бути добрими і щоб нагороджував їх за добрі вчинки. Вони чекають ночі з 18 на 19 грудня, щоб почути срібні дзвіночки на санчатах, якими їде до них святий Миколай. Кажуть, що тоді радіє місяць на небі, посміхається, бо він знає, що в цю ніч усі радітимуть. І ті, хто робить подарунки, і ті, для кого вони призначені. Бо найбільше щастя в житті — це творити добро.
У народі вважають, що Святий Миколай піклується про мандрівників, водіїв, туристів, воїнів. Також святий допомагає у скруті, боронить від стихійного лиха. Крім того, саме Миколай – покровитель дітей, молоді і завжди опікується їх життям та навчанням.

Фізкультхвилинка.
Гра «Напиши листа Святому Миколаю».
Всім слухняним хлопчикам і дівчаткам в ніч на 19 грудня Святий підкладає під подушку подарунки. Прийнято писати Святому Миколаю листи. У цих посланнях діти просять здоров’я своїм батькам і родичам і звичайно ж, описують, який подарунок вони хочуть отримати. Такий лист необхідно покласти за віконце і чекати, поки Святий отримає його і виконає бажання дитини. Причому, щоб написати листа Миколаю, не потрібно неодмінно бути дитиною. Дорослі теж можуть дозволити собі пограти в диво.

Майстер-клас: «Пряниковий настрій».

Всі люблять це свято. Воно пахне Дивом, добром, милосердям. З захопленням і нетерпінням чекають приходу Миколи дітлахи: вранці, засунувши руку під подушку, вони знаходять невеликі подаруночки, що приніс вночі добрий і милосердний Микола Угодник. В цей День прийнято також випікати медові пряники або печиво – миколайчики (у нас, в Україні, їх називають "Миколайчик"). Тому приготуємо солодощі для святкового настрою.
Діти, до нас сьогодні завітали представники «Платінум банку», які принесли нам пряники та харчові фломастери. Проведемо майстер-клас «Пряниковий настрій».
Робота в парах. Робота в групах.
Розмальовування пряників харчовими фломастерами.
19 грудня ─День, який несе чудеса. Тому не будемо лінуватися і прикрасимо печиво святково. Зустрічайте День святого Миколая радісно, готуйте смачне печиво для частування дітей і дорослих. Тим більше, що тепер ви точно знаєте, як приготувати миколайчики.

 

Робота над прислів’ями

1) До Миколи нема зими ніколи.
2) Миколай бородою трусить — дорогу стелить.
3) До Миколи та й ніколи (про тих, хто не віддає борги).

Гра «Мікрофон» Діти, які вірші ви знаєте про День святого Миколая?

Існує чимало прикмет, які пов’язані з відзначенням Дня святого Миколая, 19 грудня. Так, кажуть, що "якщо на Миколу піде дощ, то буде гарний врожай на озимину". А якщо мороз цього дня буде, то городина вродить рясно.
Народні прикмети

1) Як на Миколая впаде великий іній — на гарний врожай хліба.
2) Як на Миколая піде дощ, то врожай на озимину.
3) Якщо на Миколая буде мороз, то на добрі хліба та городину.
Діти, ви намалювали малюнки до Дня святого Миколая?

Виставка - колаж дитячих малюнків на тему: «Святий Миколай, нас оберігай».

 

Підсумок.
-          Діти, яке свято відзначається 19 грудня?
-          Що ми робили на годині творчості?



УСНИЙ ЖУРНАЛ

«Зелена аптека»

Мета: розширити та поглибити знання учнів про користь лікувальних рослин; розвивати мовлення дітей, збагачувати словниковий запас учнів, вчити помічати красу довкілля; виховувати любов і дбайливе ставлення до природи рідного краю.
Обладнання: Малюнки лікарських рослин.
ХІД
I.                   Організаційний момент
ІІ. Оголошення теми заняття
За вікном лютує морозище,
    Сніг мете , кружляє день у день .
    Цілу ніч вітрисько в трубах свище,
    Навіває страху на людей .
    А у нас до класу тепле літо
    На годинку здалеку прийшло,
    Ароматні трави , кошик квітів
    Для знайомства щедро принесло .
                   С . Коренюк

Діти ! Сьогодні ми запрошуємо вас побувати у ароматному світі лікарських трав .Найбільше їх достигає влітку. Потрапити в іншу пору року нам допоможе не машина часу, а усний журнал „Зелена аптека ”.
Починаємо подорож сторінками журналу
I. сторінка «Знайома»
Ми часто зустрічаємо рослини  у лісі, на полі,на підвіконні, але навіть не замислюємось, що у нас під ногами справжній скарб. І цей скарб – лікарські рослини . Люди ще в далеку давнину помітили, що в багатьох рослин прихована цілюща сила , тому почали використовувати їх для лікування хвороб. Так почала розвиватися народна медицина . Ми повинні знати не лише  лікарські рослини ,але й вміти користуватись ними .
Подорожник .
Надзвичайно цінна лікарська рослина. Його можна побачити і при дорозі ,і на подвір’ї ,і в саду ,і на городі . Люди використовують подорожник для загоєння ран . Якщо прикласти  його  до хворого місця , то на наступний  день біль зникає.
 Ромашка.
В скромної біленької ромашки теж є чому повчитись . Квіти ромашки кладуть у настої, застосовують у косметиці і парфумерії.
Календула.
Настоянки календули використовують для полоскання горла .
IIсторінка «Лікувальний чаї».
Чай з м’яти - корисний при шлункових хворобах.
Чай з малини - протизастудний напій.
Чай з варення смородини – багатий на вітаміни .
Чай з липи - корисний при інфекційних захворюваннях.
Чай з шипшини ,калини –  ліки від застуди, кашлю.
III. сторінка “Загадкова”
 Сонечко в траві зійшло , усміхнулось , розцвіло . Потім стало біле – біле і за вітром полетіло . ( Кульбаба )   Покращує апетит .
Сидить Марушка в семи кожушках , а хто її роздягає , той сльози проливає
( Цибуля )      Від нежитю .
У вінку зеленолистім , у червоному намисті видивляється у воду на свою хорошу вроду . ( Калина )  Від кашлю та застуди .

Фізкультхвилинка. Пісня «Ой, єсть в лісі калина»

IVсторінка “Рослини—талісмани”.
А знаєте ви , що ім’я людини має свою свою рослину - талісман? Варто нею зацікавитись , тому що квіти – талісмани, не тільки приносять нам щастя, але й оберігають.
Роман-      ромашка
Ірина-     конвалія
Марія-      волошка
Уляна-       меліса
V. сторінка “Червона книга України”
Сьогодні ми поговоримо про рослини , які занесені до Червоної книги України   ( демонстрація Червоної книги України) .
-         А чому ця книга називається червоною? Тому що червоний колір означає, заборону, як у світлофора . Книга забороняє знищувати рослини і тварини , що до неї занесені. Ці рослини перебувають на межі зникнення , їх не можна виривати з корінням .
Золототисячник , ялівець , первоцвіт , горицвіт, конвалія, лілія лісова. 
Це лікарські рослини , які занесені до Червоної книги України.

VІ. Малюнки рослин.
Лікарські рослини піклуються про наше здоров’я.  Давайте намалюємо лікарські рослини, які вам сподобалися. Зробимо виставку малюнків на сторінці нашого журналу.
Робота в парах. Робота в групах.

Підсумок.
-       Про що ви дізналися, гортаючи сторінки журналу?
-       Які лікарські рослини ви знаєте?




Чистота — запорука здоров’я

Мета: знайомити учнів зі здоровим способом життя, дати знання про «хвороби брудних рук», взаємозв’язок охайності та стану здоров’я; виховувати у школярів прагнення дотримуватись особистої гігієни.
Обладнання: предмети для підтримання гігієни, сюжетні картинки за темою.
ХІД
I. Організаційний момент
Вихователь. Діти! Мені приємно знову бачити вас за партами: допитливих, цікавих, яснооких.
II. Повідомлення теми й мети
Вихователь. Про зв’язок гігієни та чистоти зі станом нашого здоров’я ми й говоритимемо на сьогоднішньому занятті. Ви дізнаєтеся, чому так важливо стежити за чистотою рук і тіла, які хвороби чатують на того, хто не дбає про охайність, та як уникнути цих захворювань. Тож сьогодні наша тема: «Чистота —  запорука здоров’я».
III. Основна частина.
Вихователь. На початку нашої розмови я прочитаю вам віршик. Послухайте уважно.
 В. Сухар «Казка про Хворобу»
 У казці сумній жила пані Хвороба,
 Служили Хворобі зловредні мікроби.
 Де учні про власне здоров’я не дбали,
 Мікроби одразу туди прямували:
 На ручки липкі та немиті Софійки,
 Під нігті брудні нечупари Андрійка.
 І в непровітрюваній кімнаті Мікробів з’являлось багато-багато...
 Ця казочка надто сумною би стала,
 Якби наші діточки добре не знали,
 Як треба чинити і що слід робити,
 Щоб бути здоровим і щоб не хворіти:
 Потрібно всім мити і ручки, і тіло,
 Дружити з водою, мочалкою, милом,
 Гуляти побільше, як треба вдягатись,
 А ще фізкультурою, спортом займатись.
 Не люблять мікроби корисних продуктів,
 Ані смачних овочів, друзі, ні фруктів.
 Ось там — школярики це пам’ятають —
 Мікроби умить і назавжди зникають.
 І пані Хвороба втікає щосили,
 А дітки здорові ростуть та щасливі.
Гра «Мікрофон»
-          Що ви дізналися з казки?
-          Як піклуватися про здоров’я?

Фізкультхвилинка.
Школярі підводяться з-за парт і виконують рухові дії відповідно до змісту рядків, які приспівують двічі за педагогом на мотив коломийок.
 Щоб здоровим виглядати,
щоби не хворіти,
 Треба личко, вушка й шию —
все ретельно мити.
(Діти зображують процес умивання й миття згаданих частин тіла.)
Вихователь. У кожного з вас, діти, удома є багато різних важливих речей, серед яких обов’язково мають бути предмети гігієни — пильні вартові нашого здоров’я.

Гра «Предмети гігієни»
Педагог дає першокласникам коробку з різноманітними предметами й повідомляє ігрове завдання: школярі мають відібрати ті речі, що мають відношення до гігієни, викласти їх на стіл, а потім назвати кожну річ і пояснити її призначення.
Робота в парах. Робота за малюнками.
-          Хто з дітей здоровий?
-          Розмалюйте малюнки.
IV. Підсумки заняття
Вихователь. Друзі, чи сподобалася вам наша розмова про здоров’я, гігієну та чистоту? {Так.) Сподіваюся, що із сьогоднішнього заняття кожен виніс для себе щось пізнавальне, корисне й цікаве. Я знаю, що всі учні нашого класу завжди пам’ятатимуть про те, як важливо бути охайним і дбайливим до власного здоров’я.




Школа — наш спільний дім
Мета: навчати правилам поведінки в шкільному закладі; розвивати увагу та память;  виховувати дбайливе ставлення до шкільного майна;  формувати шанобливе ставлення до працівників школи й навчального процесу.
Обладнання: сюжетні малюнки відповідно до теми заходу, таблиці.
ХІД ЗАНЯТТЯ
I.                   Організаційний момент
Школа! У кожного вона своя, така знайома, така рідна, що сміливо можеш із заплющеними очима по ній пройти! Але це вже для тих, хто вчиться чи закінчив школу. А вам, першокласникам, потрібно докласти чимало зусиль і старань, щоб сміливо йти шкільними стежинами.
Вихователь. Сьогодні, діти, ми продовжимо розмову про нашу рідну школу, учнями якої ви всі нещодавно стали.
Школа наша, школа — завше діткам мила,
Пригорнула учнів, як голуб під крила,
Щоб навчити діток, як у світі жити,
Як зло оминати, а добро чинити.
II. Повідомлення теми й мети
Вихователь. Наша тема «Школа — наш спільний дім». Ми сьогодні дізнаємося про те, що є цікавого в нашій школі, хто в ній працює, чим займаються школярі та які цікаві справи чекають на учнів у різних куточках нашої школи.
III. Основна частина
Вихователь. Коли ми заходимо до школи нас зустрічає шкільний коридорвін просторий та чистийЦе не тільки через старанну працю наших прибиральниць, а ще й тому, що учні поважають їхній труд і ніколи не смітять у своїй школі.
-          Діти, як треба себе поводити в коридорі? Чи можна розкидати папірці, фантики від цукерок тощо? (Учні відповідають.)
Зараз іде урок, і тому в нашій школі панує тиша. Щойно залунає дзвоник — і школа оживе: стане гамірною та дзвінкою, затупотить дитячими ніжками, засміється срібним сміхом і веселим гомоном школярів. Але є в нашій школі одне приміщення, у якому завжди панує тиша. Розмовляти тут можна тільки впівголоса.
І ця кімната, діточки,—
Ось поруч, недалеко.
А хто живе у ній? — Книжки.
Бо це бібліотека.
     У бібліотеці працює не вчитель,
А бібліотекар — книжковий хранитель,
Скільки книг тут — безліч, як багато!
   Зможете ви всі їх, друзі, прочитати.
Бібліотечні книги — теж шкільне майно. Коли ви навчитеся добре читати, то всі обов’язково станете читачами нашої бібліотеки. Але книги, які ви братимете тут, також треба берегти — тоді їх зможе прочитати ще багато, багато школярів.
Навчання в школі — зовсім не простий процес. Витрачену під час уроків енергію слід відновлювати, а для цього слід добре харчуватися.
 Ні, не голодні у нас школярі!
Щоб ситими завше були учні-діти,
 Працюють в їдальні шкільній кухарі І варять чудові, смачнючі обіди.
У нашій школі є медичний кабінет. Де він врозташований, кожен учень нашої школи обов’язково має знати. 
Гра «Мікрофон» :
-          Діти, хто був із вас в медичному кабінеті?
-          Яку допомогу повинен надавати шкільний лікар?
Фізкультхвилинка.
 Вихователь. А як ви думаєте, діти, для чого потрібно ходити до школи? (відповіді дітей.)
  А здобувати знання в школі допомагають різні предмети. Що це за предмети, ви дізнаєтесь,      відгадавши загадки.
-          Про комах і про рослини,
Де живуть які тварини...
Знань у ній чимало є,
Все це людям віддає!
        (Книжка)
-          В ньому ми вчимось писати,
Віднімати, додавати.
Одягається в клітинку,
Чи в лінійчату кофтинку.
   (Зошит)
-          Настрибався зайчик вволю,
білий слід лишав по полю.
Ми за ним спостерігали,
слово «мама» прочитали.         (Крейда)
-          Дерев’яний та довгенький,
хвостик в нього є маленький.
Як у фарби хвіст мочає —
все довкола розцвітає.                (Пензлик)
-          У портфелі є хатинка —
ручки там живуть, резинка,
клей, лінійка, кутники́ —
школярів помічники.    (Пенал)
-          У пеналі в неї дім,
Поряд з олівцем у нім.
Може цифри рахувати
І перекази писати.
      (Ручка)
Різних кольорів бувають,
Дерев’яний одяг мають.
Намалюють квітку, кішку,
Дід Мороза, сани, шишку.  (Олівці)
Вихователь. Ось саме ці предмети (вчитель демонструє) і допоможуть здобувати вам знання.
-          А куди ви будете складати всі ці речі? (в портфель)
-          А чи ж вмієте ви, діти, правильно складати портфель?
Гра « Хто якісніше склав портфель»
Вихователь. Ви розумієте, як важливо вчитися? І розумієте також, що від вашого ставлення до класу залежить і ваші успіхи у навчанні.
Гра «Правила для учнів»
     Заходить вчитель  ─ треба встати. (Встають.)
Коли дозволить ─ тихо сядь. (Тихо сідають.)
Спитати хочеш ─ не гукай. (Сваряться пальчиком.)
А тільки руку піднімай. (Піднімають руку.)
У школі парту бережи. («Витирають»  кришку парти.)
І на парті не лежи. (Схиляються на парти.)
Щоб урок пройшов не марно
Треба сісти рівно, гарно.
Робота в парах.
-          Виберіть малюнки, де діти гарно поводять себе в школі та розмалюйте їх.
Колаж малюнків. «Школа — наш спільний дім»
Підсумок. Ось і дійшла кінця наша виховна година. Мені, діти, було дуже приємно поспілкуватися з вами, розповісти вам про нашу школу — другу оселю, яка нещодавно поповнилася новими мешканцями — вами, любі першокласники.
Сподіваюся, що ви станете дбайливими господарями нашої школи і завдяки вам вона стане ще затишнішою, ще кращою. А почнемо ми робити це прямо зараз — з турботи про нашу класну кімнату.
Школярі виконують нескладні доручення вихователя з підтримання ладу в класі: наприклад, поливають кімнатні рослини, витирають пил з парт, поправляють книги, розставлені у шафах класної кімнати, витирають дошку, акуратно складають використані під час заняття світлини.

Немає коментарів:

Опублікувати коментар