ОРГАНІЗАЦІЯ ТА ПРОВЕДЕННЯ
САМОПІДГОТОВКИ
Завдання
самопідготовки
Закріпити
навики самостійної роботи.
Виховувати
в учнів організованість, зібраність, дисциплінованість, самостійність.
Формувати
позитивне ставлення до навчання, здібність своєчасно, у відповідний термін
виконувати домашнє завдання.
Навчити
користуватися довідковою літературою, словниками.
Основні
структурні елементи самопідготовки
Організація
початку самопідготовки.
Підготовка
до самостійної роботи.
Самостійна
робота дітей.
Самооцінка,
взаємоперевірка, оцінка роботи.
Підбиття
підсумків роботи.
Методика
проведення самопідготовки
Самопідготовка проводиться в один і той же час. Під час
самопідготовки не дозволяється відвідувати заняття гуртків та додаткові
заняття. У виняткових випадках за узгодженням з батьками та адміністрацією цей
пункт може бути порушений.
У класі спільно з дітьми повинні бути розроблені
правила поводження під час самопідготовки. Із дітьми необхідно обговорити такі
питання:
- як слід готуватися до
самопідготовки;
- гучність розмови;
- ходіння по класу;
- що робити, якщо ти виконав
домашнє завдання раніше, ніж інші діти.
Позиція
вчителя-асистента
-
Своїми запитаннями спонукає дітей до пояснень, розповіді про те, що необхідно
вчинити, як виконати роботу;
-
демонструє своєю поведінкою "незнання";
-
хвалить тих дітей, які демонструють "шкільну" поведінку, а не
"дошкільну", тобто "Поводяться як справжні школярі";
-
користується знаками навчальної співпраці, якими користується клас на уроках.
Домашні
завдання
-
Рефлексивні (розповісти батькам про те, що дізналися сьогодні на уроці);
-
навичкові (формування навику письма та ін.);
- творчі.
Якщо завдання рефлексивні, вчитель-асистент просить дітей розповісти про те, що
вони дізналися на уроці. Учні під час розповіді повинні користуватися своїми
зошитами і підручниками.
Якщо завдання навичкове, то виконання домашнього завдання проводиться у вигляді
уроку, де усі учні працюють синхронно, разом з учителем-асистентом.
Якщо завдання творче, вчитель-асистент допомагає дітям спланувати
виконання домашнього завдання, обговорює разом із дітьми можливі варіанти та
шляхи виконання.
Орієнтовний
порядок проведення самопідготовки у 2 класі
- підготовка й перевірка готовності дітей (на парті - щоденник, ручка, олівці);
- повторення правил поводження під час самопідготовки;
- з'ясування, що задано (по щоденнику);
- підготовка до виконання першого завдання (наприклад, з математики - на парті тільки те, що знадобиться під час виконання завдання з математики);
- синхронне виконання домашнього завдання під керівництвом вчителя-асистента;
- вибір критеріїв оцінювання із запропонованих та самооцінювання роботи;
- виконання наступного завдання за таким же планом.
Орієнтовний порядок проведення самопідготовки в 3-4-х класах
- Діти читають по щоденнику, що задано (учитель фіксує на дошці), знаходять завдання. Якщо завдання виконується не в робочому зошиті, записують у зошиті дату, слова "Домашня робота", вид роботи (вправа, задача, рівняння);
- читають завдання самостійно двічі, підкреслюють "головні" слова;
- разом з учителем діти складають план виконання завдання у вигляді шкали на полях, використовуючи "головні" слова;
- учитель вмикає таймер на 20 хв;
- самостійне виконання завдання учнями;
- самоконтроль за шкалою з алгоритмом виконання (учень ставить "+", якщо крок зроблено);
перевірка виконання завдання з сусідом. Якщо виникла розбіжність, пара не змогла прийти до одного рішення, то у дітей є право звернутися до вчителя;
- самооцінка роботи (учень ставить на полях дві шкали - правильність, акуратність);
- перерва.
Після виконання всього домашнього завдання учні складають зошити у портфелі. Якщо учень не встигає виконати домашнє завдання, то він бере додому все необхідне для виконання.
- підготовка й перевірка готовності дітей (на парті - щоденник, ручка, олівці);
- повторення правил поводження під час самопідготовки;
- з'ясування, що задано (по щоденнику);
- підготовка до виконання першого завдання (наприклад, з математики - на парті тільки те, що знадобиться під час виконання завдання з математики);
- синхронне виконання домашнього завдання під керівництвом вчителя-асистента;
- вибір критеріїв оцінювання із запропонованих та самооцінювання роботи;
- виконання наступного завдання за таким же планом.
Орієнтовний порядок проведення самопідготовки в 3-4-х класах
- Діти читають по щоденнику, що задано (учитель фіксує на дошці), знаходять завдання. Якщо завдання виконується не в робочому зошиті, записують у зошиті дату, слова "Домашня робота", вид роботи (вправа, задача, рівняння);
- читають завдання самостійно двічі, підкреслюють "головні" слова;
- разом з учителем діти складають план виконання завдання у вигляді шкали на полях, використовуючи "головні" слова;
- учитель вмикає таймер на 20 хв;
- самостійне виконання завдання учнями;
- самоконтроль за шкалою з алгоритмом виконання (учень ставить "+", якщо крок зроблено);
перевірка виконання завдання з сусідом. Якщо виникла розбіжність, пара не змогла прийти до одного рішення, то у дітей є право звернутися до вчителя;
- самооцінка роботи (учень ставить на полях дві шкали - правильність, акуратність);
- перерва.
Після виконання всього домашнього завдання учні складають зошити у портфелі. Якщо учень не встигає виконати домашнє завдання, то він бере додому все необхідне для виконання.
Самопідготовка
МЕТА: Вдосконалювати та поглиблювати знання учнів з навчальних
предметів. Навчити працювати самостійно, розвивати пізна –
вальний інтерес до навчання, інтелектуальний потенціал школярів:
логічне мислення, грамотну мову. Виховувати самоорганізацію та
самоконтроль.
ПІДГОТОВЧА ЧАСТИНА:
Організаційний момент (підготовка робочого місця, приготування
необхідного приладдя, дозування часу).
Дидактичні ігри на увагу, розвиток пам*яті, логічне та абстрактне
мислення.
Гра – ефективний засіб, що стимулює дітей стати кращими. Гру
називають і джерелом радості, і королевою
дитинства. Гра для дитини – саме життя з усіма його радощами, хвилюваннями,
тривогами, перемогами і
прикрощами. Гра – природний для дитини вид діяльності, мотив її
лежить у самій сутності.
Вправа «Гранування»
1.На дошці написати центральне слово.
2.Запропонувати учням називати слова та фрази, що спадають їм на
думку із заданої теми.
3. Записувати висловлені учнями слова та фрази довкола центрального
слова.
4. Записувати стільки ідей, скільки їх виникає у дітей.
БАРВИСТА ЗОЛОТА ОПАДАЮТЬ ЛИСТЯ
ДОЩ СПІЛІ ЯБЛУКА БАГРЯНЕ ЛИСТЯ
ПОХМУРЕ НЕБО ГОЛІ ДЕРЕВА
ЧЕРВОНІ ЯГОДИ КАЛИНИ ОСІНЬ
Вправа «Усний рахунок», віршовані задачі
1 клас 2 клас
1.Наша Галя м*ячик має, 1. 13 мавпочок у клітках . А у Іри їх – 4.
Дорослі є і мавпи-діти,
Полічи усі м*ячі. Дорослих мавп у клітці – 5. (1 + 4 = 5) А скільки там є мавпенят? (13 +
5 = 18)
2. Ось до класу на урок
Залетіло 6 сорок. 2. Дітям такий був у школі урок: Дві пізніше прибуло. В полі стрибало 40
сорок
Скільки всіх птахів було? 10 із них полетіло, (6 + 2 = 8) Скільки їх в полі лишилось? (40 – 10 = 30)
Діти разом проговорюють приклади.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКИ.
Вправа «Логічні задачі»
Коли діти вишикувались у ряд, то Сергійко побачив, що він
стоїть п’ятим від правого краю і третім від лівого.
Скільки всього дітей вишикувалось?
Оленка і Сергійко поставили на поличку 5 іграшок. Сергійко сказав, що
він поставив стільки ж іграшок,
скільки поставила Оленка. Чи не помилився він?
Сергійко та Оленка вудили рибу. Побачивши, що в Оленки мало риби,
хлопчик дав їй стільки рибин,
скільки в неї було. Згодом Оленка впіймала 7 рибин, віддала борг
Сергійкові, й у неї стало 10 рибин.
Скільки рибин було в Оленки спочатку?
ОСНОВНА ЧАСТИНА:
Самостійне виконання домашнього завдання на чернетках з математики.
Стежу за роботою дітей, індивідуально допомагаю учням.
Виконання домашнього завдання з української мови.
Опрацюванння домашнього завдання.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКИ ДЛЯ ОЧЕЙ, РУК.
1. Випрямити
руки, виконати кілька обертів кистями рук. Встати, руки в боки і за сигналом
керівника
2. нахилитися
праворуч, ліворуч і назад (двічі).
2. ГРА "КОНИКИ":
Руки в боки. Підстрибуючи на двох ногах, пересуватися вперед у
напрямку дошки, а потім у зворотному напрямку.
3.Гра «Чи знаєш ти свій клас?»
Учитель: «Покладіть ручки і заплющіть очі. Я називаю предмет, який є
в нашому класі, а ви показуєте
на нього рукою, коли я скажу розплющити очі, ви побачите, чи
правильно показали»
4. Гра «Гойдалки»
Стати прямо, ноги нарізно, руки в поясі. Гойдатися, піднімаючись на
носки й опускаючись на п’яти під рахунок
учителя («раз» – на носках,
«два» – на п’яти. 10 разів).
ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
Учні- консультанти допомагають вихователю перевірити домашнє завдання.
Аналіз якості робіт учнів.
Відзначення найбільш старанних учнів.
|
Немає коментарів:
Дописати коментар